Mere shopping...

I går var jeg og tintin en tur til Gran, måtte sjekke shopping mulighetene over åsen :)
Vi var hos i en kjempe hyggelig butikk som heter Litt av hvert, flott service fikk vi også. Dit kommer vi til å reise igjen i allefall.
De to nøstene Mandarin Petit skal jeg lage meg et tynt karius sjal av, tror jeg... Her solgte de knappene fra Snella og Petronella kan en jo ikke gå ifra, den store med roser blir nok spart til noe helt spesielt, men den minste med roser tenkte jeg å sette på den rosa vesten jeg strikka. Perleknappene er litt for små så jeg bytter dem ut, må finne to lyserosa nøytrale knapper også.
. De to ansikt-knappene skal jeg ha på denne genseren:
Ja dette er nå bare en arm, men tenkte den skulle bli hette genser til en gutt. Strikker raglerarm, 2 arm er på pinnene. Kjøpte oppskriftshefte og litt garn sånn at jeg fikk litt å gå utifra ang. masker og pinner. Strikker i Lerke fra Dale for første gant. Veldig deilig garn å strikke med, bruker pinne 2,5 og 3.

I hefter fant jeg denne tunika`n, lurer på om jeg ikke bare må strikke denne etterhvert. Det var masse annet fint også. Hefte nr 195 hvis du har lyst å se mer.
Ble ferdig med Karius sjerfet mitt i dag, var så lite igjen at jeg brukte bare 5 minutt å strikke det ferdig. Har hatt det som bil/veske-strikk, men så mye som jeg har vært på farta i det siste tok ikke dette lang tid ;) Strikka i Sterk fra DSA. Det er melert ene halvparten og ensfarget andre halvparten. En bombom  i hver farge i hver ende. Litt varmt enda, men blir godt til høsten.
Nå får jeg finne på noe anna til bilstrikk, og jeg har jo kjøpt mer Sterk garn så det skulle være muligheter ;) Også var det Mandarinen da....



I dag har jeg fått enda en jobb. Skal jobbe som ekstra/ringehjelp på Sfo, det skal bli moro. Det er veldig arti å være sammen med unger, og nå når mine har blitt voksne har jeg lyst å være sammen med andre sine :)

Minsten ble ferdig med muntlig eksamen i dag. Det gikk bra så nå kan vi slappe av og snart ta ferie.

Kjempe deilig at sommeren har kommet heromkring, bakdelen er at jeg så den første myggen i kveld,hihi, det får gå.

Ha det fint så lenge, vi sees nok snart igjen :)

Må huske å takke for alle hyggelige kommentarer jeg får på innleggene mine, det betyr kjempmye for meg. Morsomt når en får positiv respons på det en skriver og lager, liksom litt av vitsen med blogging for meg :)

Kommentarer

Anonym sa…
Grattis med nok en jobb:) Passe på at du ikke sliter deg ut nå da.
Å det er så fint på Gran. Svigerfar hadde hytte der så der har vi vært noen ganger. *mimre, mimre*
Det går i sneglefart hos meg om dagen når det kommer til strikking. Har begynt på sokker til farmor, men har holdt på med den ene en uke nå. Men du si meg en ting. Var det strikkekafe på mandag? Strikkemauraen inne hos meg vil ikke oppdatere seg. Vet ikke helt hva som skjer men har opplevd det før med andre også.
Ha en strålende sommerdag og kos deg masse.
Klem fra meg!
Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Så mye kjekt du har handlet, ha en flott strikkesøndag!
Helena sa…
For en flott blogg du har og fine bilder.

Populære innlegg fra denne bloggen

Godt nytt år