Ferdige prosjekter :)

Nå har jeg virkelig vært flink :) 3 prosjekter har blitt ferdige i helga:
Vesten var en ganske kjapp affære, strikka i bomull sport på pinne nr 3,5. 3 perleknapper fra Drops design. Denne er ikke vaska enda, men tror ikke jeg trenger det på denne.
Morsom å strikke, ikke umulig at jeg strikker flere men i en annen farge.

Så en tunika jeg begynte på i mars:

En gammel Pt oppskrift. Strikka i Sumatra og nå husker jeg ikke lenger hvilken pinne jeg har brukt, tror det var nr 5. Hekla en helt enkel fm-kant rundt armer, halsutringning og langs nederkanten. Denne modellen hadde armer også men det hoppa jeg galant over. Det ville blitt for varmt, ja for vi skal jo ha en knall fin og varm sommer ikke sant ??

Sist men ikke minst så er skjørtet mitt ferdig:

Vaska det 16.mai om kvelden og trodde det skulle tørke over natta, men neida det var fremdeles vått når jeg stod opp. Greide ikke få det tørt heller før vi skulle i bursdags selskap til svigermor 17.mai.. Nå er det tørt og jeg gleder meg til jeg kan bruke det. Har strikka det noe kortere enn i oppskrifta. Jeg er ikke veldig glad i lange skjørt, og ikke er jeg særlig lang selv heller. Ble helt perfekt lengde til meg.

Nå har jeg begynt med en babyjakke som jeg tenkte å sende med til Colombia, det er denne jeg har begynt på:
Strikker den i to farger Drops Alpaca, bilde kommer når jeg er ferdig. Fin strikk å sitte i sola med :)

En liten pung jeg sydde i full fart:

Skulle i bursdag til en skate-gutt, synes dette strykemerke passet til han. Vet ikke om han ble mest glad for pungen eller pengene som lå i ;)

Håper du du får litt sol og får tid til å nyte den litt. Snart nok en langhelg.

Kommentarer

Randi sa…
Hei på deg :) Flate... du er produktiv :D Råsavesten ble kjempefin og den lyseblå kjolen.....VIL HA SÅNN JEG.....ser også du har fått knappene til R og HB på plass, flink du. Klem fra meg.
Anonym sa…
God morgen:))
Sier som Randi over her jeg. Fy flate du er produktiv! Bare litt misunnelig på alt det fine du strikker jeg da;) Så kan vi være litt misunnelige på hverandre. Hihihi...
Den jakka er bare helt skjønn. Er sikker på noen der nede i Colombia kommer til å bli superglad for den. Dere er så snille!!!
Håper du hadde en flott 17 mai. Vi slkapp unna regnet da:)
Ha en flott dag i solskinnet.
Klem fra meg!
Slevik 2006 sa…
Hei!
Jeg blir imponert over produktiviteten din jeg. Så mye fint du lager i en "fei".
Jeg har ikke strikket så mye i det siste- jeg er litt i dvale. Hihi!

Desverre får jeg ikke til å komme på strikkekafè i dag heller. Jeg skal i fysioterapi i Oslo kl 19 i dag. Håper dette er siste eller nestsiste gang. Har heldigvis blitt bedre.

Ellers er formen bra- litt trøtt bare. Nå er det pollen som er verst... Håper vi sees neste gang det er kafè.
Klem
tintin sa…
Knallbra!! Du e no so flinke....men er du sikker på at du skal beholde den lyseblå sjøl??? ;)
Vi ses i kveld.
Anonym sa…
Masse fint her. Du har vært driftig i det siste.
Den rosa kunne jeg tenke meg å strikke. Den blå også..
Vi må vel dra på strikketreff i skjørtene våre?

Monelone
LivM sa…
Så flittig du har vært og begge ble jo så flotte. Tøff pung også!
Maj sa…
Åhhh, så fin den rosa vesten var. Jeg har tatt vare på mønstret i Hjemmet, og etter å ha sett din tror jeg nok den kommer på pinnene her og etterhvert.
Men den lyseblå tunikaen tar kaka! Lenge siden jeg har sett noe så delikat. Kan du gi et lite hint hvor man kan finne mønster?

Populære innlegg fra denne bloggen

Godt nytt år