Sydilla

Dette er siste dagers produksjon:
Den med rosa blomster sydde jeg først. Fikk idèen om å brodere tekst, og da måtte jeg jo prøve det ;) Må bare si at jeg er veldig fornøyd med resultatet.

Sånn underveis måtte jeg se hva jeg hadde som jeg kunne bruke til snøring... og det var jammen ikke lett... dette resulterte i rydding i blonde/bånd og sånt -skuffen min. Nå er det lettere å finne igjen noe:
Ups, hadde visst litt av hvert ja ;)

I går skulle jeg en liten tur til Jessheim, måtte ha blekk til skriveren... Blant annet dette ble med hjem:
Kjøkkenhåndkleær og putetrekk fra Åhlens, dette skal jeg sy et eller anna morsomt av. Likte så godt fargene og mønsterene ;) Pom-pom bånd fra Panduro.

Litt nytt stæsj til heimen:
Potte og fat fra Kid, lysestakene har jeg tidligere kjøpt på Kremmerhuset,
og noen påskeliljer :
Morsom måte å "plante" dem på :D

  Litt nytt til vårgarderoben (tunika/t-skjorter som vanlig)  Garn og oppskrift til en vest ble også med. Pt-hefte nr 104 oppskrift nr 1626 (klikk og bla så ser du bilde)Skal strikkes i dobbel Petunia, lilla til en forandring ;)(ingen bombe for dem som kjenner meg...)
 Skulle jo bare se etter en sånn sy-dings som lager skråbånd vet du... men det var det ingen som hadde...
(jada, jeg huska å kjøpe blekk*knis*)


Siste bok-kjøp.

 Fikk denne levert på døra i dag av veninna mi. Ho bestilte den for meg i en hobbyklubb ho er medlem i. Har en bok til på vent... Nå har jeg snart ingen argumenter ovenfor meg selv en gang på  hva jeg skal med alle bøkene, på tide å lage noe fra dem vel. Den første boka jeg nå skal lage noe fra er Tilda`s påske. Har lagt den fram i sybua, ikke dumt å lage noe fint til påske nå mens det enda er god tid:D

Strikkinga går litt tregt om dagen. Desse vottene, værnesrosa, har jeg strikka for en kollega. Str: herre og strikka i Smart på pinne 2,5 og 3 for at de ikke skulle bli altfor store, ca 140 gr gikk det med til desse.
Holder fortsatt på med kjole/tunika, er vel snart der som jeg rekte opp.. Et par sokker i Sterk ligger i veska og et par pulsvarmere til avveksling i kurven. Ups, ja også strikker jeg visst på ei pute også, den hadde jeg nesten glemt *flau*

Denne uka har ikke vært den beste uka jeg har hatt. Yngstemann var ute for ei ulykke på skolen og det var en tøff opplevelse for oss alle. Heldigvis gikk det veldig bra og vi kan puste ut for at gutten ikke vil få mèn.

Strikkekafè i morgen og det er meldt mildt og fint framover, så da forsvinner vel snøen snart også ;)men nå skal jeg strikke litt :D

Håper du får en super flott uke.
Og har du tid er det koselig om du legger igjen et pip om at du har vært innom :D

Kommentarer

Ann Kristin sa…
Jaggu meg inspirerende og stressende og hoppe innom bloggen din:) blir svett av alle prosjektene dine..du er superflink Sissel, jeg blir så inpirert av å lese din blogg:o)

Hærlig med vår i lufta, det gjør noe med kropp og sjel..liksom noe av vinterslitet slipper taket og en føler seg friere på en måte:)

Er så glad for at minstemann ikke fikk men etter ulykken sin, ikke greit og gå slik i uvisshet om ting går bra eller ikke. Sant som du sier, ikke alle uker er like gode;) jeg pleier si..det er i motgang en blir sterkere.

Tar du med strikkebøkerne og pt heftet i morgen? gleder meg til å se de lekte strikkeposene live:)

Ses vennen..klem
Unknown sa…
Så mye fint, både kjøpt og lagd! Deilig med vårfølelse, skal ut og hamstre litt mere blomster, jeg også.

Godt det gikk bra med gutten, forferdelig å gå og vente.

Ikke noen strikkekafe på meg i dag, dessverre, får spare konsentrasjonen til legebesøk på Lillestrøm i morgen. Men om to uker, kanskje?
Unknown sa…
Ser ut som om du er i ditt kreative hjørnet. Hvor mye fint du har kjøpt og laget. Herlig å få rydde litt også. :))
Så flottte votter du har strikket:) Den boka ser også spennende ut:)
Ellens hobby sa…
Nesten som å se meg selv...thihi..Ramler jeg borti noe på salg...sengesett...gardin..osv så kan jeg kjøpe det for deretter å sy om til noe.. Klarer ikke å plassere deg nei...jeg voks opp på Strandabøen som du sikkert vet..
Hei!
Så mye fint du lager...
Klem Anette
Stubbetufsa sa…
De strikkeposene er jo flott for strikkearbeid som er påbegynt eller halvferdig! Burde nok lage meg noen store poser, så jeg slipper å vase garn inn i hverandre eller slepe rundt på de evinnelige plastposene!
Ha ei fin uke!

Populære innlegg fra denne bloggen

Godt nytt år