Strikking:
Skjørtet i fra boka feminin strikk mangler bare 11cm så er det ferdig. Synes det går ganske fort jeg, planen var å bli ferdig i går men det greide jeg ikke. Kanskje strikkinga blir ferdig i kveld, spørs hvor mye tid jeg bruker på bloggrunden min ;)


(skjørtet ligger på en lys duk ute, det er ikke snø som er underlaget)

Skjørtet i fra boka feminin strikk mangler bare 11cm så er det ferdig. Synes det går ganske fort jeg, planen var å bli ferdig i går men det greide jeg ikke. Kanskje strikkinga blir ferdig i kveld, spørs hvor mye tid jeg bruker på bloggrunden min ;)



(hm, babyrosa vet jeg nesten ikke om jeg har hatt noen gang, hihi, den som ikke våger.....)
Denne bolero/vesten falt jeg for. Den stor i Hjemmet forrige uke. I dag var jeg på pantehandel sammen med Tintin og da kjørte vi samtidig innom Bogerud og fikk kjøpt garn til denne. Der hadde de en eske med glidellåser også som de solgte for kr 10,-. Fikk plukka med meg noen.
På fredag var jeg med ei blogge-strikkeveninne. Nena,  til Stoff og Stil i Drammen. Ble helt satt ut jeg. Fikk med meg endel glidelåser (da jeg kom hjem huska jeg de jeg egentlig trengte) Litt vatt, en rest med hvit lin, skjæreplate og sikkert litt til. Neste gang blir det nok mere tenker jeg ...  Etter S&S var vi innom Ikea og spisste lunch. Der fikk jeg med meg en reste-pakke med stoffer :) Utroli koselig tur med veldig hygglig dame :)

Hekling:
Desse søte serviettringene hekla jeg i full fart i går:
fikk en lys idè når jeg laga til mat til syklubben. Som tenkt så gjort :) De er hekla i forskjellige typer litt tynt bomullsgarn. Vi er bare 4 på syklubb så det var en overkommelig oppgave

Plante-handel:
Som skrevet lenger oppe så var jeg og veninna mi på plante senter i dag. Vi reiste til Gartner Olsen på Dal. Det er ikke så mye som er vits i å plante enda, men et par krukker skal jeg greie å flytte ut og inn.:
Det har vært uvanlig kaldt så langt i vår så jeg tar ikke sjangsen på å plante ut så mye, men må ha ut bittelitt til 17.mai synes jeg. 

Ha en flott tirsdagskveld og legg igjen en liten hilsen til meg når du er innom ;)




Kommentarer

wigdis sa…
Det skjørtet ser lekkert ut. Jeg har også boka men har ikke strikket noe derfra ennå. Blir spennende å se det ferdig.
Jeg håper også at det blir litt varmere snart slik at kasser og krukker kan få litt liv.
Ønsker deg en flott helg.
Anonym sa…
Jeg glemte dere i dag jeg:(( Vi styra i hele dag med annekset og starta seinere i hagen og plutselig så var klokka bare over seks. Tommy så het himmelfallen på meg da jeg utbrøt at, men nå skulle jo jeg vært på strikkekafe.
Sorry altså! Jeg tar det igjen seinere.
Håper dere koste dere masse i hvert fall. Og det tviler jeg egentlig ikke på;)
Klem fra meg!
Jorunn S. sa…
Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Har akkurat nå koset meg med et besøk i bloggene dine (både den nye og den gamle) :).
Tror jeg skal prøve meg på de nydelige serviettringene :)
solveig sa…
Fin blogg du har!
Her på Sunnmøre er det også for kaldt til å plante ut noko enno! Men eg gler meg!

Populære innlegg fra denne bloggen

Godt nytt år