Mer søm

Enda en sminke-pung ferdig i dag. Skjærte den samtidig med den første. Denne er mottsatt i fargene. Den første hadde dette hjertestoffet innvendig, og denne andre har marihønestoffet inni. Gleder meg allerede til å lage flere. Skal bare få tak i større glidelåser sånn at jeg kanskje kan lage strikketøy mappe neste gang av samme oppskrift:)

På bloggen til Bentes roterom fant jeg oppskrift på "Vesker for dummis", passa bra det ;) Sydde ei veske som jeg lurer på skal bli en gave:
Stoffet i midten er ifra Ikea, det svarte lin-stoffet vet jeg ikke hvor jeg har kjøpt.
Blir nok flere varianter av denne også. Får masse ideer underveis.
Skal se at stoff-lageret minker litt endelig.
Har funnet flere oppskrifter på nettet som jeg kunne tenke meg å prøve.

Har begynt på skjørt fra Feminin strikk, det som alle andre strikka i fjor.
 Når jeg bare greide å telle maskene rett,( måtte ta opp igjen 3 ganger) var det et greit mønster så langt. Har strikka første mønsteret en gang av 4. Legger inn bilde når jeg har kommet så langt at det er noe å ta bilde av ;)

Kommentarer

Fågel Blå sa…
Tack för din kommentar!
Vilken fin väska du sytt, helt underbar!
Has en fin vecka!
Kram Kathrine
Anonym sa…
Du er skikkelig i siget om dagen da:) Både sminkepung og veska ble kjempefine! Foreløpig så har jeg bare ideene. Klør i fingrene egentlig til å sette meg ved symaskina, men føler ikke at tiden strekker til.
Ha en fin dag og kos deg i sola. Jeg har nemlig bestemt at den blir værende oppe hos oss;)
Klem fra meg!
ide-puffen sa…
Heia.
Koselig du hilste innom meg. Fine punger du syr. Jeg syr endel, men er ikke bestevenn med glidelåset. Synes det er noe pirk he he. Messinglysestaken din ble nydelig i sølv. Har en jeg også, men jeg tør ikke gjøre det. Venter til messing blir inn igjen.
Fin blogg.

Ha en kos dag
Hilsen
Randi
Lunamon sa…
Heia, takk for flere hyggelige kommentarer i bloggen min den siste tiden. Så fine de sminke pungene dine har blitt. Jeg bare venter på TID til å sitte med symaskinen. Så greit med strikking og hekling, det kan gjøres samtidig som ejg ser etter unga ;o)

Ha en flott dag videre i vinter mai!! Makan!
Stubbetufsa sa…
Du har fått til å sy flotte ting!
Her kommer det nok vesker i fleng framover!
Det er så artig å få til nye ting!
Klem!
Nena sa…
Så flotte sminkepunger du har laget - herlig stoff :-) Jeg skal ti Stoff og stil i Drammen på fredag formiddag for å bunkre glidelåser! Skal du være med? Klem! Ps: Vi sees kanskje på strikkekafe i morgen?
Sylvia sa…
Å, så søt pung. Brukes den til sminke, eller strikketøy? jeg har en jeg kjøpte av FELISI her på nettet, for noen år siden. Det er en strikketøymappe. Glad i den.
Fin veske også. Jeg har planer om å kjøpe litt linstoff og sy litt mer, men jeg er ikke så veldig glad i å sy. liker bedre å strikke og hekle, men gøy å gjøre litt forskjellig.
Det skjørtet har jeg også siklet litt på, det er lekkert. Hvilket garn bruker du.
Hvis du forter deg, venter jeg litt til....hi hi ;)
Anonym sa…
Du er nå god da Sissel:))
Ha en flott dag og helg.
Klem fra meg!
Laila sa…
Så fine vesker du har sydd :-) Den svarte og mønstrete veska så ut til å være romslig med plass til mye rart oppi.
Hallingdama sa…
Tusen takk for en koselig kommentar. Ja det er morro og sy, jeg har hatt tørke en stund, men trur den begynner og sleppe nå. Ha ein fin 17 mai.
Her var det mye fint som er blitt laga.

Populære innlegg fra denne bloggen

Godt nytt år