Folkklore og shopping

Så langt har jeg kommet med min jakke Folklore. Ganske morsom å strikke, begynner øverst og strikker nedover. Har strikket 4-5 omganger etter bildet og det er i off-white. Ganske mange masker nå, men skal snart dele opp.
Fortsettelse følger :)

Denne helga har det stort sett vært garn-shopping. Torsdag var jeg ikke engang ute av huset ;) Ramaskrik kom innom med garn på morgenen som hennes kjære hadde handla for meg i Oslo hos Rett og Vrang:


16 nøster Nepal fra Garnstudio. Har ikke prøvd garnet før men det er jo en gyllen mulighet når det er 30 % 

fredag var jeg og Tintin en tur på Skarnes og prøvde ut Garn og Håndverk
Kjempe koselig butikk  og en hyggelig innehaver. Dit drar vi garantert tilbake. 4 nøster Sterk fra DSA ble med derifra, nydelig lilla farge. Har planer om julegave-along strikk av desse, men det kan hende det blir noe til meg selv også...

Lørdag var det Årnes som ble innvandert. Ei veninne inviterte til tur og jeg var ikke lei meg akkurat.. Vi besøkte garnkjelleren og jammen ble det ikke noe garn igjen. Lerke skal bli genser, en bursdagsgave. Merino`n vet jeg ikke men den er så nydelig at den går med ;) Delight måtte jeg bare ha for den har jeg jo ikke prøvd enda
2 gamle oppskrifter måtte jeg jo ha med, skikkelig nostalgi over desse..

En liten tur innom på Kid, der var det salg på roseputer og duker. Greide ikke gå ifra dem, så nå har stua mi fått litt sommer tekstiler.

Vi kan jo risikere at vi må være litt inne i sommer også. I dag har det vært nydelig vær her, har vært i sola hele dagen. Litt småpusling  i hagen, men bare kosa oss. Laga rabarbara-syltetøytil mannen som påstår at han savner det, hehe skal nå se om det blir spist først...

I morgen er det allerede siste dagen i mai. Yngstesønnen har kommet opp i tysk muntlig eksamen og skal opp på tirsdag. Da er det like før han er ferdig med ungdomsskolen og vi har ingen i grunnskolen lenger. Rart at lillegutt skal på videregående allerede, men må si at jeg er litt glad for at denne fasen er over.

I morgen tror jeg jammen det blir en liten tur igjen jeg ;) Følg med, følg med *hihi*

Ønsker deg en ny flott uke, legg igjen et spor etter deg da vel :)

Kommentarer

May-lill sa…
Takk for hilsen i Bloggen. Det er gøy å shoppe garn.
Koselig blogg du har
Mira sa…
Fine farger på garnet!Flittige du.

Ønsker deg ei fin uke!

Klem fra Mira.
Strikkemari sa…
En liten hilsen til en koselig dame skal bli. Kjempe artig og gå på garn shopping. Jeg bare måtte tute da jeg kjørte forbi i går :) Koselig den duken og puten da. Alltid like koselig og pusse litt opp i heimen også.

Kanskje vi sees i kveld. Må se ann formen min.

Bare et lite spørsmål, har du noen oppskrift på baby gutte lue?
Smarie sa…
Åhhh så mye flott garn du shoppet ;o) Ha en flott dag!
Hannes hage sa…
Ai, ai, så mye snadder.
Silje sa…
Her ser det ut som du VIRKELIG koser deg :D Kjempeartig å se!

Nepal er et av favorittgarnene mine for tida, så det blir spennende å følge med på hva du syns om det:)
Strikkebesta sa…
Lett å la seg friste av all den fine tråden som er i handlen,ja:) Eg er standhaftig for tida, skal strikke oppp litt av det eg har spunne sjølv før eg kjøper noko tråd. Er snart ferdig med ein bolero strikka i sile-merino-blandiung som eg har spunne sjølv, kjem garantert på bloggen om litt:) Ja, turen eg hadde på hasundhornet søndag forstår eg godt at du ville vore med på, det er herleg å få slik utsikt etter ein såpass kort tur.

Populære innlegg fra denne bloggen

Godt nytt år