Her er en bukett søsken, mine. Dette bilde ble tatt i min yngste sønn`s konfirmasjon i juni i fjor.
Mamma har brodert og sydd alle bunadene i løpet av 5-6 år. Vi er 5 søsken født i løpet av 4 år og 9 måneder. Bunadene har blitt veldig spesielle for oss etter at mamma døde i høst.
Jeg mangler sjorte til min (lånte i konf..) så det må jeg invistere i før neste gang jeg skal bruke den. I år blir et av de sjeldne årene som jeg ikke bruker bunad, litt rart.

I dag er det regnvær, men ikke så galt at det ikke er godt for noe. Jeg tok på regnjakke og fikk slengt utover gjødsel på plen og bed, så er det gjort også.
Har kjøpt inn litt blomster til 17.mai, de har jeg fått planta i kurvene/pottene sine.
 Får sette dem litt i le om natta så lenge. Egentlig ganske godt å være ute i regn-vær, friskt og godt.

Nesten ferdig å strikke vest/bolero som jeg fant oppskrifta på i Hjemmet for et par uker siden:
Nå får vi se om jeg kanskje skal ta meg ei syøkt, har lyst å sy den veska som Sissel (pent navn;)) har lagt ut kurs på ;) Her er det også et mønster jeg kunne tenke meg å prøve. Denne er det LilleRosin som har hatt som fellesprosjekt på Hobbyboden. Flink dame det der, verdt å stikke innom bloggen hennes :)

Ønsker deg en flott helg så lenge. Koselig med kommentarer hvis du har tid ;)

Kommentarer

Anonym sa…
Du har laget så mye fint i det siste. Du er en driftig dame.
Sees på onsdagen.
Monelone
Anlen sa…
Heisann! Eg syns nokre av damene i bunad ser litt kjende ut, eg lurer på om eg har sett dei rundt her;)

Du har laga mykje lekkert, og vesten vert heilt sikkert nydeleg!
Hanne sa…
Nydelige bunader. Skikkelig imponerende å sy så mange på så kort tid.
Hei ♥

Så flott bildet :)))

Kjempehyggelig at du vil delta på min give away :)))

Flott blogg du har da ♥

Ønsker dej en herlig søndag videre og en flott 17.mai :))
Så flotte bunader! Imponerende syarbeid!

Vesten ser fin ut, blir spennende å se den ferdig! :)

Populære innlegg fra denne bloggen

Godt nytt år