Sissel`s hverdag

Jeg skriver blogg for å vise fram hva jeg lager og hvordan hverdagen min ellers er. Er 50 år sunnmøring som har bodd i Maura i 25 år, østlandet i 31 år. Gift med samme mann i 27 år. Vi har 3 gutter sammen, 21,27 og 28 år gamle. Blir veldig glad hvis du legger igjen en kommentar i bloggen min, og har du egen blogg kommer jeg gjerne på besøk.


søndag 5. februar 2012

Brrrr

Her har det vært ei kjempekald helg. Det begynnner heldigvis å bli litt mindre kaldt men da begynte det å trekke kaldt. Vet ikke hva som er best jeg.. Heldigvis er januar over og vi er godt i gang med februar.

Avsluttet januar med et par sokkker. Tøysesokker kaller jeg desse :D
Brukt 80 gram Pt5 rester på desse.
I alt har jeg strikket opp 1045 gr garn i januar.

Enda et par sokker er ferdige:
Viking sportsragg på pinne 3. Dette  er garn som jeg kjøpte på strikketreff i Tananger høsten 2010 så dette har lagt lenge. Holder på med enda et par og har planer om å strikke opp dette garnet. Blir nok i allefall 2 par til etter det jeg holder på med. Helt ok garn å strikke av.

Ellers har jeg et baby-teppe på pinnene.

Oppskriften finner du HER
Bruker Babymerino fra Drops, deilige garnet.

I helga har symaskinen flytta inn i spisestua. I sybua blir det litt for kaldt nå når det har vært under -20 grader.
Kjøkkenhåndklær fra Åhlens har blitt til altmuligkurver/poser:
Og noen stoffrester har blitt til poseholder:
Denne har jeg lenge hatt planer om å sy også piff poff så var den ferdig .. :D

Denne helga har jeg bare slappa av og kosa meg, det vil straffe seg til uka når en må bruke ettermiddagene til å ta igjen forfallent husarbeide. Jaja det går så bra så..

Ønsker deg en flott ny uke :D

Ps. ang vaskefadesen i forrige innlegg så har jeg fått beskjed om at leverandøren har sendt problemet videre til produsenten så da får vi se da...



9 kommentarer:

Charlotte sa...

Disse posene var kjempefine! Likte veldig godt mønstret på de håndklene... :) Da jeg så innlegget ditt med de fine sokkene kom jeg på at jeg hadde egentlig håpet å rekke et par sokker hver måned dette året... Snakk om å starte året med å gå på en smell.... Ble ikke noe i januar i allefall..

snakkemunn sa...

Så fine ting du har laget. Surt og kaldt her også. ;))

minishabby sa...

Kaldt ja. Som du skrev - 20 pakningen er drøy om dagen;)
Jeg har nå brukt flere uker på å strikke meg et par leggvarmere jeg. Men nå er det bare siste innspurt igjen . Satser på å bli ferdig i kveld når jeg endelig får satt meg ned.
Fiiine ting du har sydd også:) Kunne ønske jeg fikk inspirasjon til å sette bak symaskina også. Sydde en pute til ei venninde i bursdagspresang da. Fornøyd med den men glemte å ta bilde. Typisk meg!
Og du - det husarbeidet venter på meg også. Urk!
Håper uansett at du har en fin dag.
Klem fra meg:)
PS: Du er så søøøøt på headeren din:)

Birgitte sa...

Så mye fint du har laget:) Syns det var en god ide å bruke kjøkkenhåndklær fra Åhlens og forvandle dem til poser. Jeg har også sansen for sokker som er strikket med ulikt restegarn - de blir helt unike! Ønsker deg en fin mandagskveld

Linda Aasan sa...

Så godt å høre fra deg igjen! Det har vært kaldt, ja - blir bedre i morgen, får vi tro? Mye fint strikket og sydd, som alltid - gleder meg til å se det babyteppet, det ser lekkert ut! Kanskje vi ses hos Projo på lørdag?

Marianne sa...

Så fant jeg frem til din flotte blogg:) Du lager mye fint! Legger meg til som følger, så titter jeg snart innom igjen.
Hilsen fra Marianne

strikketine sa...

Hei Sissel, fine poser du har sydd! Det var kaldt her i Troms samtidig, håper på litt vårfornemmelser når vi kommer nedover en tur i begynnelsen av mars! Snart god helg! :-)

Ulla-Bella sa...

Så mye fint du har laget.

Tesha sa...

Tusen takk for koselig besøk i bloggen min! På den måten fikk jeg også komme på "gjenvisitt", og det er jeg glad for, for her var det mye fint å se på. Her kommer jeg gjerne innom igjen, ja!