Sommeren har flydd avgårde

Jammen har ikke sommeren gått som en røyk :O

Siden sist har vi jo vært på ferie 
Kjøpte ny campingvogn i fjor og det er den beste invistering vi har gjort. Vi hiver den på kroken og suser avgårde. I år reiste vi sammen med min bror med familie først del av ferien. Det  ble Gøteborg og Liseberg til min manns store fornøyelse, endelig noen som ville kjøre karrusell med han :D :D
Vi reiste aleine en uke i Danmark før vi igjen reiste over til Sverige og møtte min minste søster med hennes familie.
Har ellers hatt besøk av de to andre søstrene mine i løpet av sommeren. Heldige meg som får være sammen med mine søsken :D
Har du det sånn med dine søsken?
Kanskje litt spesielt med oss fordi jeg bor 50 mil unna alle mine.

Har jo strikket litt da. Har enda endel som ikke er tatt bilde av og noe mangler knapper....
Rosastrikk blir jeg aldri lei tror jeg, sikkert fordi jeg ikke har hatt jenter.
Kofter:
Den til venstre er hverdagsjakka-oppskrift. Garn fra Tallinn, skikkelig årgangsgarn
Den i midten er strikket i Kauni og lammull fra Rauma. Brukt ei gammal kofteoppskrift som jeg har strikket med rundfelling. Er ikke sikker på om jeg synes den ble så fin....
Siste er Senje/Slalom kofta fra Kofteboka, strikket i Ask fra Hillesvåg. Forelsket meg i fargen, men den ble for stor og ble solgt så det får bli et nytt prosjekt i denne fargen ;)
 
Sokker er alltid på pinnene. Her er 2 par av alle parene jeg har strikket i sommer. De røde er strikket i Arwetta og det grå er strikket i PT 5, favorittgarnet mitt når det gjelder sokker. Ok da, Sterk er en nesten like stor favoritt ;)
Har du et favoritt-sokke-garn?

Julegavene er på pinnene. Prøver å få brukt noe av "lagergarnet". Har faktisk en plan for noe av det.
Mere oppdatering om det senere, håper jeg greier holde meg til planen (...sikkert ikke)

Nå har vi tatt tidlig helg, blir koselig det :)
Kos deg når du får tatt helg :D

Kommentarer

Tebasile sa…
Så masse flott du har strikket.
Campingvogn livet er herlig, en deilig følelse å ta med seg sitt eget hus på tur.
Sylvia sa…
Heisan
Danmark er et herlig ferieland. Drar dit snart selv, IGJEN!
Tenk, jeg som hater å strikke sokker, har strikket ca 15 par Ankelsokker i sommer.
Mitt favorittsokkegarn er definitiv STERK. Superherlig garn, med mange skjønne farger som går så fint sammen.
Så mange fine kofter du har strikket. Her går det unna med pinnene, hos deg.
Strax helg, deilig. Men jeg skal jobbe.
God helg Sissel
Helle sa…
Så var du tilbake igjen. :)

Om jeg kan inspirere noen til å sy synes jeg det er veldig hyggelig. Men sy eller strikketørke kan komme i perioder. Har hatt både måneder og år innimellom hvor jeg omtrent ikke har rørt symaskinen. Strikketøyet er også enklere å ta med seg, og gå til og fra.. Ta vare på inspirasjonen din. Du sitter jo ikke akkurat stille med hendene, men strikker de nydeligste kofter.

Populære innlegg fra denne bloggen

Godt nytt år