25 år mellom desse

I mars1992 det fødte en venninne en gutt og jeg var like glad i å strikke da som nå :)
Jeg strikket denne dressen til den vesle gutten

Nå har gutten blitt pappa til en liten gutt. 
Jeg leita som en gal etter opskriften, men fant den ikke. Jeg etterlyste oppskriften både hos venner og på facebook uten hell :O Heldigvis hadde min venninne tatt vare på dressen og jeg gjorde et forsøk på å kopiere oppskriften med utgangspunkt i dressen og en annen gammel Dale-oppskrift.
Slik ble resultatet

Jeg har brukt Dale babyull og pinne 2,5
Gutten ble født litt før tiden så da ble dressen kjapt ferdig. Arbeider best under press :D :D 

Den første lua ble litt stor så den får jeg gi til minste-gamle-tante-gutten som har blitt 6 månder snart.

Det har blitt litt strikk til gamletantebarna også i oktober

Halsene er Embla-halser (ravelry-lenke) fant oppskrift i et ukeblad (har desverre glemt hvilket) Strikket i Lima fra Drops og Mitu fra PT/Rauma
Brukte opp et hespe Hacho (merinoull) fra DSA til minste-gamletantegutten. Lua ser litt rar ut på bilde, men er veldig elastisk. Mulig jeg setter dusk på denne :)
Dette skal jeg ta med opp til Sunnmøre i begynnelsen av desember. Da får jeg endelig treffe dem igjen. Lenge siden sist, den miste har jeg ikke sett enda.

Prøver stadig å bli kvitt litt "lager"-garn.
Denne Fana-kofta str M er et resultat av garn-slanking :D 
370 gram veier denne herligheten. Strikket med pinne 3 og 3,5 i Finull og et garn kjøpt i Stockholm for 3 år siden. Mente å ha kjøpt det som ull, men garnet er så mykt at jeg mistenker at det er merinoull.

Et par nøster Alaska fra Drops ble til en lue med falske fletter :) Kjapp strikk på pinne 4 :D

Oktober er over for lengst og vi er allerede en uke ut i november.  
Vært på årets før-jul-tur til Kiel med color Magic i helga. Kost oss, spist masse god mat, for å ikke snakke om det fantastiske kakebordet de hadde 
Fin start på førjulstia og vinter sammen med hggelig reiseselskap :D 

Takk for hyggelige kommentarer :D 
Fortsett med det, det er veldig motiverende :D 

Kommentarer

Ingrid sa…
Så nydelig med babystrikk og i alle fall når det er gamle oppskriftar. Herlig med ein hobby som ein får så mykje fint ut av.
Kor kjekt at venninna di hadde gøymt dressen.
Den er kjempefin.
Og flott alt det andre du har strikka. Du er flittig forstår eg.
God november vidare.
Helsing sunnmøring Anne-Mari

Populære innlegg fra denne bloggen

Godt nytt år