Stressa jeg nei :D

Og det er faktisk helt sant, jeg tar litt om gangen og kjenner at jeg har full kontroll.
Har ikke lagt lista så høyt i år heller. Og det jeg tenker at jeg skal gjøre tar jeg over tid.
Huset er reingjort, det som ikke er tatt nå, det tar jeg til våren. Vanlig helgevask og sengetøyskift i 2.etg tok jeg i dag. I tillegg er det julepyntet i stua oppe. I morgen er det 1.etg sin tur og juletreet skal inn. Litt for tidlig, men vi jobber nært inntil julaften.

Kjøleskap og fryser er fylt opp.
Noe av julehandelen har vi tatt i Sverige i år. Tok det som kosetur forrige fredag. Mannen kom tidlig hjem fra jobb så vi tok middagen på turen.
Lite julebakst hos oss. Det er ingen som vil spise småkaker så uansett hvor lyst jeg har til å bake så er det ingen vits i. Svigermor kommer hvert år med kransekake og den er allerede i hus. Lefser som mamma pleide bake tok jeg og bakte for et par uker siden.
I stede for småkaker baker jeg rundstykker og i tillegg bakte jeg noen anis-kringler (for det synes jeg er godt)
Skal ta en liten økt til og bake fine rundstykker også.
Et par kaker til nyttårsaften så er jeg ferdigbakt ;)

Jeg har mye jobbing i jula og kommer nok hverken til å ha noe særlig med besøk og ikke kommer vi til å rekke dra til så mange heller. Litt over 1 uke med jul er akkurat passe for meg. Orker ikke ha jul ifra 1.desember til langt uti januar ;) Vil ikke være negativ og andre må gjøre akkurat som de har lyst til :D
Gleder meg til nyttårsaften for da kommer det venner på besøk til oss, kommer til å bli kjempehyggelig :D

Litt snø er det her og litt til er det meldt, akkurat passe til at det blir litt julestemning :D
Håper du har funnet din måte å forberede jul på sånn at du ikke trenger stresse rundt :D

Hadet så lenge og nyt helga :D

Kommentarer

malla-b sa…
Kjekt å feire jul slik det passer best. Eg vasker alltid hus om sommer passer meg best då , før jul har eg ikkje så god tid så ting blir slik som hos deg teke over langs. Men frysen var full, dei kakene som vi spiser var bakt og litt pynting blei det også tid til no har eg feira jul med mine nærmaste og kjenner at det er godt med ferie

Populære innlegg fra denne bloggen

Godt nytt år