Vi har konvertert ;)

Beste påskeværet ever :D Det er visst ikke målt så høye temperaturer i april i Norge noen gang og det kan jeg skjønne. Har nesten ikke vært inne og påskepynten har jeg hoppa galant over i år :D

Dette håndkle ble nå ferdig, og nå har jeg ikke mere gul Paris, jippi. Håndkle ble veldig stort, har ikke målt det men det veier 260 gr. Liker nå egentlig ikke gult noe særlig, men litt til påske går jo :D

Som overskrifta antyder så har vi konvertert. Vi har konvertert fra kull til gass :D I mange år har det vært kull som gjaldt når det var grilling, men etterhvert som åra går så har  mitt ønske gått mere og mere over til litt enklere saker. I dag "lurte" jeg med meg mannen til Plantasjen og jammen greide jeg ikke overtale han :D
Som vanlig når vi kjøper noe nytt så er det noe med det. Gass var de tom for på Jessheim så vi reiste til Skjetten og fikk tak i det. Når vi kom hjem viser det seg at grillen var bulkete så da måtte vi en tur til Jessheim igjen. Men nå er grillen montert og har fått trekket sitt på seg :D

Har begynt på dette teppe fra Garnstudio:

Teppe strkkes i Nepal fra Drops og på pinne 4,5.
Jeg er allerede halvveis. Det er 5 av hver lapp og 4 forskjellige mønster. Er ferdig med 11 av 20 lapper :D  Går kjempe kjapt. De første 5 har en feil, men alle har samme feilen så da får det bli sånn :D
Det verste er vel at jeg har i allefall 2 nøster for lite. Du har ikke tilfeldigvis 2 nøster Nepal, farge 0100 og
innfarging 904??

Nå er det 2 dager igjen av årets påskeferie. Den lengste jeg har hatt noen gang. Begynner å kjede meg litt så det skal bli godt å komme i gang igjen snart.

Håper du også er fornøyd med din ferie :D
Vi sees snart :D


Kommentarer

Unknown sa…
Fantastisk så du strikker pledd. den påskehånduken var jo flott. Det er så deilig med dette flotte været man får så mye energi av det. :))
Kjempefint håndkle til påske! :)
Unknown sa…
Vi konverterte for noen år siden, og i fjor sank vi til og med så dypt at vi kjøpte en elektrisk bordgrill :) Men den har vi brukt inne i vinter, så det var ikke så dumt!

Flott håndkle og teppe - kan dessverre ikke hjelpe med garn...

Håper nok en gang å komme meg på strikkkafe på onsdag, så kanskje vi ses!
Så fint håndkle! Hvor fant du mønsteret til det?
Flott håndkle i vakker farge:) Du har jammen tatt på deg en stor jobb med det teppet. Blir sikkert fint! Gratulerer med ny grill, og hvis dette været fortsetter så blir den nok mye brukt også:)
Grethe sa…
Et nydelig teppe du har begynt på. Det er greit med gassgrill, kommer litt fortere igang. Vi lager faktisk endel middager der også. Kos deg - dere med grillingen og stikkingen :0)
tintin sa…
Det fine med gassgrill er at grillingen er nesten over før en får tenkt seg om :) Så fort går det ;)
Lekkert det gule håndkleet!
Gleder meg til å se teppet ditt ferdig:)
LivM sa…
Håndkleet ble jo supert og det blir nok teppet også. Riktig lykke til!

Populære innlegg fra denne bloggen

Godt nytt år