Januarkveld

Kjenner energien kommer snikende, det er snart vår ;) Det er lysere når jeg kommer fra jobb og det hjelper masse at jeg i tillegg slutter tidligere enn jeg gjorde i fjor og i mange år før det...

Torsdag etter en liten shining i 2.etg lurte jeg meg en tur ut i bua og sydde meg ei ny kjøkken gardin/kappe. Fikk endelig bort julegardinene. Synes det ble ganske søt jeg.
(kjøkkenet ligger i 1.etg altså...)
Lørdag var jeg og ei veninne på shopping på Jessheim. Er nå egentlig ikke så glad i shopping, men det var ingen handlelister eller anna stress så jeg storkosa meg. 2 cafè besøk tok vi oss tid til også.

Litt nytt til heimen ble med hjem :D

(har sett masse sinkhus på forskjellige blogger)
Et lite sinkhus kjøpte jeg på Kremmerhuset, har sikla på det lenge og nå stod jeg ikke i mot, og denne engelen smilte så pent til meg atte...
(smile og smile, ser nå nesten litt hemmelighetsfull ut)
den fikk også bli med hjem... og når en først har latt seg friste så måtte desse også bli med

(desse har jeg også sett på blogger,  og i tillegg har vennina mi sånne)
Så kjempekoselig å pynte litt i heimen på denne tia. Og en skal vel la seg rive med av noen fristelser...

I går var selbuvottene mine ferdige, mine og mine... har nå ikke bestemt hva jeg skal gjøre med dem, kanskje de havner i gaveposen...

(er ikke vaska og dampa enda...)
Strikket på pinne 2,5 i Austermann Step Classic og rødmelert Sisu. Dette garnet hadde jeg liggende, prøver nå å bruke litt av "lager" garn. Gikk ikke mer enn 60 gram på desse så jeg har garn nok til i allefall et par til... Mønster fra boka Selbuvotten av Terri Shea, første oppskrift jeg har strikka herifra.
Har fått/kjøpt ny bok:

(kjempesnille Monelone fikk tak i den for meg :) )
Mange flotte oppskrifter i denne. Så får en jo se når denne blir brukt... Har endel bøker som jeg ikke har brukt oppskrifter fra, men skylder på at jeg får inspirasjon fra dem. I dag bestilte Tintin et par bøker for meg, bl.a Retromasker fra Tine Solheim. Må jo bare ha den i samlinga mi.. Gleder meg til de kommer.

Akkurat nå har jeg et par bunadstrømper (romeriksbunad) til herre på pinnene. Grua meg litt til desse, men det går fortere enn forventa. Strikker i Sisu på pinne 2 og 2,5.. strikker begge på engang. Strikker litt på begge for da blir de like og det føles som det går fortere...

Må bare legge inn et bilde fra syklubben, de var hos meg på tirsdag. Signe strikker flotte strømper og AnneLise trenger nøstehjelp, ja hva har man bein til ??? :D

(AnneKristin er tilskuer og fikk ikke bli med på bilde :D )

Ønsker deg en flott ny uke, og håper du tar deg tid til å gi meg et lite pip på at du har vært innom :D
Håper uka di blir helt topp :D



Kommentarer

Stubbetufsa sa…
Selbuvottene dine ble virkelig fine!
Ha ei riktig god uke!
Klem!
Toril sa…
Flotte skatter du har funnet på shoppingrunden din :-)
Vottene var også kjempefine!
malla sa…
Kjempefin farge på selbuvottene!:)
Ha en fortsatt fin uke!
Unknown sa…
Så mye fint! Og kjempelekre votter. Usikker på om vi ses i kveld, så du får ha en fin uke!
Ann Kristin sa…
Deilig Sissel, å føle at energien er tilbake og at en koser seg med strikking og annet håndarbeid. Du har vært kjempeflittig i helgen, sydd, strikket og nådd kafe og shopping.Vottene var bare kjempefine:) du er superflink..du greide til å med å inspirere meg til å ta en runde og fikse litt her hjemmme:o)

Å det sinkhuset...ja det ønsker jeg meg åsså.må kanskje snike meg til sentret:)

stor klem
medina sa…
Så koselige ting du har fått med deg hjem. Nydelige votter du har strikket.
Anonym sa…
hei, skrev en kommentar på forrige innlegget ditt,kom ikke inn på denne først, men klarte det nå. Tove T
Daria sa…
ja tiden går allllt for fort:)votte votter,må nok kaste meg over et par slinke jeg å:)
Sylvia sa…
Et lite pip fra meg får du her.
En sånn blomst til lys har jeg også. De skaper så koselig stemning når det er lys i dem. Forøvrig skal jeg ikke kjøpe mer av dill og dall fremover....... Vi kastet en hel kontainer med skrot, og da skal jeg ikke begynne å fylle opp igjen, iallefall.
Koselig med venninner på sy og strikketreff. Ikke mange av mine venninner strikker, så det er vel bare å hygge seg med sitt eget strikkeselskap. Men vi har jo strikkecafeer på jobben, der jeg får mer enn nok. Bare det at da jobber jeg, og får ikke strikket noe selv, hi hi.....

Populære innlegg fra denne bloggen

Godt nytt år