Sissel`s hverdag

Jeg skriver blogg for å vise fram hva jeg lager og hvordan hverdagen min ellers er. Er 52 år sunnmøring som har bodd i på østlandet i 33 år. Gift med samme mann i 29 år. Vi har 3 gutter sammen, 23 ,29 og 30 år gamle. Blir veldig glad hvis du legger igjen en kommentar i bloggen min, og har du egen blogg kommer jeg gjerne på besøk.


torsdag 19. august 2010

Rakt innlegg før strikketreff :D

Litt ferdig strikk. En marius genser strikket i Smart fra Sandnes på pinne 3. Vet ikke om jeg kommet til å strikke med Smart no mer, var ikke det beste garnet jeg har brukt.
Vesten er fra et Sandnes hefte, kjempemoro å hekle. Har brukt Safran fra Garnstudio og heklekrok nr 3. Denne ser jeg for meg i mange fargekombinasjoner :D
De små tomatplantene jeg planta i vår har skutt i været og nå har jeg begynt å høste. 5 tomater er høsta så langt. Og de er kjempegoe, skal jammen gjøre det samme neste år :D Kanskje jeg får lyst å plange flere sorter, salat kanskje...

Her er noen av blomstene mine som er kjempefine nå. Er så arti å se det kommer tilbake år etter år, og at jeg får til knollene mine også i flere år.

I morgen reiser jeg til Tananger på strikketreff sammen med masse strikkedamer fra hele landet. Vi reiser 10 stykker fra Strikkemaura. Tror vi får det kjempegøy. Får skrive innlegg om det over helga.

Nå skal jeg lade til i morgen, først sykkeltur med klassen hvor jeg er assistent. Så er det bare å nyte ei lang strikkehelg :D Ha ei flott helg du me :D

Ps. legg igjen en kommentar så kommer jeg på besøk til deg i bloggen din hvis du har :D

5 kommentarer:

Hverdagen vår sa...

Kose dere på tur:) Mariusgenseren ble fin, her ble sokkene jeg holdt på å strikke rekt opp i går, de ble så rare... i dag blir det derfor tur for å kjøpe nytt garn og lage de tøflene du sendte meg oppskrift på:)
Trodde du hadde fri fra skolen i dag jeg;) A nevnte det kanskje-

Klem fra Eli

Strikkemari sa...

Så fint den ble den vesten, sa jo jeg fikk en annen ide da jeg fikk se den på deg på onsdag. Ta det med ro, ikke starta noe nytt enda. LIkte alle blomstene dine jeg. Er så koselig da det er masse blomster rundt en.

Men jeg ønsker dere en kjempe fin tur, og sett nå verdensrekord da. Har bestemt meg for å følge med på nytene for å se om det er noe fra strikketreffet deres. Noe må jo ha fått det med seg. Og da er det jo kjekt at dere har makne sjerf.

GOD TUR. Regner med at dette blir kjempe spennende.

LivM sa...

Gratulerer med verdensrekord, det var flott gjort. Så fin Mariusgenser du har strikket, men jeg er virkelig enig med deg vedr. garnet. Fin vest også.

tubakk sa...

Hei, likte godt den lille Marius-genseren. Jeg strikker ikke selv, syr for det meste, da.

Desiree sa...

Åj Mariusgenser i knallrødt, det var flott! Har aldri helt tenkt på rødt, men det likte jeg kjempegodt!

God helg!