Søm og stue

Tar ikke slutt dette, har fått helt dilla på søm etter sykurset til Sisselsyglede. Nå har hun laga nytt sykurs, denne gangen er det veske hun skal lære bort. Morsomt, blir med på det kurset også men må vente et par dager med å sette i gang. I dag har jeg sydd to strikketøy mapper etter hennes oppskrift på sminkepung, den er bare forstørra litt. Har brukt marihønestoffet mitt, har visst endel av det ja. Kjøpte et par maskemarkører av Monelone på strikkekafè i forrige uke, de er kjempefine til å pynte glidelåsen med og de passer jo kjempefint til veskene. Desse veskene tenkte jeg at jeg skulle selge. Kanskje jeg må lage meg salgsblogg.... tenke på det....

Det er vel en måned siden jeg lova bilder fra nyestua i 2.etg som vi ble ferdig å pusse opp i påska. Har ikke stæsja noe særlig der enda, har nesten bare vært ute i det siste, eller i sybua mi. Det er stort sett gutta som bruker den og de synes det er greit uten stæsj og styr.. Får ta det etter hvert, haster jo ikke heller da. Det går nå forhåpentligvis i mot varme dager og kvelder og da skal vi jo bare være ute likevel :)

I dag har det stort sett vært gråvær, håper vi får noen dager med litt sol nå i langhelga. Håper du koser deg du også.

Kommentarer

Jeg bøyer meg i støvet. Så utrolig kreativt å ta med sminkepungen til nye høyder og vips så har du en strikkebag....Du er jo kjempeflink. Mønsteret til denne pungen kan brukes til utrolig mye rart. Bare å lage det større eller mindre så har du en helt ny ting. Gleder meg til å se veska....
Tusen takk for at du vil følge min lille syskole.
Klemz fra Sissel.
gyldenkron sa…
Stilig strikkemappe. Heldig du som kan sy. Håper på godvær til deg i langhelga som ligger forann oss.
Så fin den var, iallefall det jeg kan se, artig motiv:)
Neste gang det er strikkecafe kan jeg kanskje komme, har iallefall dagvakt, ser man skal begynne å vaske og male, ja, det blir nok bra, men lite jeg kan stille opp, siden jeg jobber kvelder og nå skal vi igang med å male på jobben også, så en blir ikke akkurat arbeidsledig med det første...

Ha en fin helg og flott 17 mai

Klem

Populære innlegg fra denne bloggen

Godt nytt år