Glemte skatter:
Jeg har tråla nettet rundt etter gode søm-oppskrifter på forskjellige vesker og andre morsomme ting. Plutselig kom jeg på at i "bua" mi har jeg jo bøker fra forskjelllige hobbyklubber jeg har vært medlem i. Gikk ut og sjekka hva jeg hadde.  7 bøker hadde jeg som det bare er søm i. Kan ikke skryte på meg å ha full oversikt i allefall.. Skal snart sette meg ned med desse og sy litt fra dem. Fant jo endel på nettet også, masse inspirajon i mange blogger :)

Strikkeveske
Strikkevesker er det masse av ute på bloggene. Jeg brukte Sissel`s sygledes oppskrift på sminkepung og forstørra den. Den ble ganske stor, blir mindre neste gang. Og stoffet kunne vært stivere, den ble litt slapp i vanlig bomulls-stoff. Men søt, det ble den i allefall. Denne skal jeg ha sjøl:

(strykemerket må strykes på nytt, det holder på å dette av)

Ildtopp
Hos meg har plutselig iltoppene begynt å blomstre igjen. Vinduene mot nord er tydeligvis yndlings vinduer for desse. Denne rosa her er bare blitt kjempeflott:

(det er nå ikke ilktopp, men den som ligner, husker ikke navnet)
Har  en i gangen og tre på stua oppe i 2.etg. Veldig moro når de vil komme igjen.

Syklubb:
I morgen skal jeg ha syklubb. Skal ut og handle litt stæsj og blomster. Veldig hyggelig å ha en anledning å ordne til. Kaka er i fryseren (is-dajmkake) er ikke helt sikker på maten, men har noen ideèr. Kan ikke avsløre alt her  heller, et par av syklubbdamene er innom her ;)

Strikking
Femininstrikk-skjørtet nærmer seg ferdig. Er nesten ferdig med 3.diagrammet. Gjør det litt kortere, for denne dama er ikke kjempelang, hihi

I morgen begynner det ei ny uke, håper den blir en flott uke hos deg. Legg igjen en kommentar, er så koselig å se hvem som har vært innom og lest bloggen min :)

Kommentarer

Så spennende å finne fram gamle oppskrifter. Har tenkt på at neste gang jeg skal på loppemarked skal jeg leite etter blader og bøker med oppskrifter i.

Lykke til med syklubb, alltid hyggelig med slike treff. Masse hilsen Turid

Populære innlegg fra denne bloggen

Godt nytt år