Endelig mai

Herlige mai er her endelig, masse forventninger om en lang og deilig sommer. I går inviterte vi til grillparty, og dagen begynte med snøbyger og regn. På ettermiddagen kom den etterlengta sola, men det var litt kaldt å sitte ute. Grilling ute og spising inne er greit det også. Veldig koselig kveld med gode venner, godt å le og tulle innimellom :) Håper det blir mange varme fine sommer kvelder til å sitte ute på, men det vet vi jo ikke før til høsten om sommeren har blitt bra...
I dag har jeg fått ut hagemøblene og mannen har raka ferdig plenen. Alle knoller som småplanter har kommet i potter/hermetikkbokser, untatt lobelia som skal få bli litt større først. 
 

Forrige helg var jeg en liten tur på loppemarked. Det var speideren som hadde den. Kom litt sent, men jag kapra denne søte mugga( den minste)
Fredag var vi på middag hos svigermor og da fikk jeg en mugge av henne som de hadde fått i bryllupsgave(for 46 år siden) den er fra Stavanger flint. Har fått litt dilla på gamle mugger, men jeg kan ikke samle så mange for det har jeg ikke plass til... kanskje et par til, vi får se.

Akkurat nå går det ikke så fort med håndarbeide. Er litt tom om dagen, vet ikke helt hva jeg har lyst til. Et par sokker til barnehjem i Colombia har det blitt:

Strikka i Fagstrikk garn som jeg har kjøpt en gang jeg var innom Rauma ullvare. Ellers hekler jeg på en duk, og har et Karius-sjal i veska som jeg strikker på i bilen til og fra skyttestevner. Plutselig kommer strikkelysta tilbake og da skal det bli fart på sakene igjen ;)

Ønsker deg en flott søndag, tror jeg skal gå ut og sitte litt i sola igjen nå.

Kommentarer

Først vil jeg takke for hyggelig kommentar i min blogg. Det setter jeg utrolig stor pris på.
Men for en flott blogg du har. Har tatt meg en liten rundtur i bloggen din og likte den veldig godt.
Paradisbukta er bare helt fantastisk. Der er vi mye om sommeren. Skjermet mot vind. Ellers er det mange andre flotte steder langs kysten. Mange bilder kommer i løpet av sommeren. Men skal ejg plukke ut en favoritt, må det bli Jomfruland.
Ha en finfin søndag.
Klemz fra Sissel. (pent navn du)hihi
Så koseleg blogg du har. Ønskjer deg ei fin veke.
Fågel Blå sa…
Åh vilka fina kannor du fyndade på loppis!
det är så skoj när man hittar lite.....
Hoppas du får en fin vecka!
Kram KATHRINE

Populære innlegg fra denne bloggen

Godt nytt år