Torsdagskveld

I går kveld var det som nevnt i forrige innlegg syklubb kveld. Serverte kylling, marinert i tandori-marinade. La kyllingen på salat av ruccola, agurk,mais,cherrytomat og rista pinjekjerne. Har begynt å stenge butikken en time før så jeg rakk bake foccatia brød også. Nybakt er nå best da :)

Og her er kaken jeg serverte, den måtte jeg lage dagen før, synes denne er ganske god. Et halvt sukkerbrød (hjemmelaga off course) vaniljekrem (ikke hjemmelaga) frosne bringebær (ikke helt sesong for ferske) og bringebær gelè. Frisk og god smak på denne:

I dag tok jeg meg en fridag, tenkte egentilig at jeg skulle være litt effektiv men sånn ble det ikke. Var hos frisør og fikk klipt og stripa håret. Utrolig deilig å gå gjort. Frisøren min driver hjemme i kjelleren sin, deilig å bare være der aleine uten masse andre kunder, skikkelig luksus.
Var en liten tur på storsenteret, hilste på et par damer som jeg kjenner.Ble en liten handel også. En hvit oval lampesjerm, bytta sjerm på en lampe i 2.etasjen, gjorde seg det. Kjøpte desse søte brødformene.


Tenkte de kunne være hyggelig å bruke en gang jeg baker brød. Har noen veninner som ikke baker brød selv (vær så snill å lat som om dere aldri har lest dette ;) ) Koselige former å gi bort brød i :) Også falt jeg jo for at de var rosa med blomster på.. hihi

Var en liten tur på plantasjen, fikk fylt opp med nye vårblomster. De varer ikke akkurat så lenge så det var på tide å fylle opp med nye:

Kjøpte også 5 poser med frø. Har virkelig tenkt å fylle potter og spann med egenprosuserte planter i sommer. Koselig forberedelse.

Jeg strikker nå fortsatt på de to store prosjektene mine. Islenderen mangler bare 17 cm til full lengde, gleder meg til den er ferdig. Vesten er vel ca 40 cm den også, må måle i morgen.
 Var en tur i bua mi for å leite etter noe garn som jeg selvfølgelig ikke hadde. Da fant jeg desse to nøstene i en av boksene mine (alpaca boksen) Den ene er Farytail fra DSA og den andre er Inca fra PT. Har fått endel enkle nøster fra produsenter. Desse gikk ganske fint sammen i farge, de er også to forskjellige kvaliteter så de må jeg kunne bruke til noe morsomt.

Har sett masse søte sjerf hos mange bloggere. Desse to må det vel bli et fint sjerf av. Kanskje det kan være bidraget til julgavealongen.... Kommer tilbake til det etterhvert.

Har lørdagsjobbing denne uka så det er et par dager til helg, kanskje det kommer et innlegg til...  Ukene bare flyr for  tia så, yohoo snart vår (har jeg sagt det før,,,,,,)

Kommentarer

Å det så veldig godt ut, Sissel:)
Var litt rart da den dagen jeg var innom deg og spurte om den oppskriften til foccia brød da hadde jeg kjøpt Vakre hjem og interiør og i det bladet så sto sannelig en oppskrift:) Tjoo da skal det nok bli det her i heimen også:)
Jeg sliter med genseren til LJ usj, får se hvordan den blir når jeg er ferdig.... er ikke fornøyd!
Minsten er fortsatt er hjemme og skal være med meg noen timer på jobb, og han gleder seg til å hilse på N.
litt jobbing i morgen kveld også så er vi klare for renn-

Kos deg i helgen

Klem fra Eli
Strikkemari sa…
Godt ja kjempe godt så det ut. Gleder meg til å se resultatet av de garn nøstene du har funnet frem.

Ha en super helg da du kommer så langt. Jeg skal ta helgen om ikke så mange timer. Hjem til V for å pleie bronkitt og i håp om at det er mer og bedre form på mandag.

Vi prates i februar
tintin sa…
Hei og takk for en koselig kveld onsdag! Følte meg truffet med en gang du nevnte brød, og må bare si at jeg har jo selvsagt allerede glemt de nydelige brødformene :)
Å bake går vel an i jule-alongen (hint hint)
Ha en fortsatt fin uke!
Anonym sa…
Hei Sissel:)
Jeg kravler meg opp blant folk igjen. fy flate er lei av å være syk. tør nesten ikke si det høyt men det ser ut til at det har sluppet taket nå. tusen hjertelig takk for tålmodigheten og at du har fulgt meg. Det gjør godt<3
Menne du - hva skjer??? Skal du ikke selge interiør lenger? Ser jeg har MASSE å ta igjen nå, og må komme en tur. Satser på mandag. Greit å få fortalt deg ståa her om dagen også, og hvorfor det i tillegg til sykdom blir vledig frem og tilbake her.
Håper i hvert fall at du har det bra, og så må du ha en flott kveld.
God klem fra meg!
PS: jeg har sååå lyst på focacciabrød!!!
Randi sa…
Har en award til deg :)
Anlen sa…
Å, det såg ut som goood mat! Fekk lyst til å springe rett på kjøkenet;) Ha ei fin veke!

Populære innlegg fra denne bloggen

Godt nytt år